Framme på Rhodos
Hej på er!

Nu är vi på vårt sista stopp av denna resa, nämligen Rhodos! Efter en lång väntan i Fira, Santorini, tog vi lokalbussen ner till hamnen. Efter någon timme kom båten som vi skulle med. Väl på båten hittade vi fyra fotöljer som fick agera sängar. Kröp ihop och gjorde det bästa av saken. Sov ganska mycket, vaknade till när dom ropade ut något ohörbart på grekiska och sedan när de la till på ön Kos. Vi vaknade till på riktigt vid åtta på morgonen och då var det ca en timme kvar.

God morgon!

"Frukost" på båten

Vi var inte så pigga...

Rhodos hamn var inte som de andra hamnarna vi varit till. Inga tydliga skyltar eller några som frågar om vi vill hyra rum (en man som troligtvis kom från Storbritannien frågade om vi behövde boende), så vi följde alla andra och hamnade vid en busshållplats med bara en skylt som det stod "Bus Stop" på, inga tidtabeller eller liknande fanns (jo en "soffa"). Vi frågade en man som förklarade att vi var tvungna att gå till  bussterminalen (dock inte stor) inne i stan. Vi gick dit och tog bussen till Faliraki där vi nu bor. Busschaufförerna är något av de otrevligaste människor jag träffat. Inte villiga att förklara eller hjälpa till och blir arga och irriterade när man frågar om hjälp. Man vill bara säga till på skarpen att vi inte förstår språket och att vi inte vill gå av fel och hamna mitt ute i ingenstans. Vi kom, med väldig tur när vi gissade oss till vår hållplats, fram hit till hotellet vid 11:30 (?) igår. Vi installerade oss på rummet och begav oss till stranden för frukost/lunch. Gick till en restaurang där de glömde bort vår beställning ett tag men till slut fick vi vår mat (efter lång väntan!). Sedan blev det en dag på stranden följt av middag och rundvandring för att se oss omkring (det är typ dött här på dagarna!). Men faliraki är lugnt på dagarna med barnfamiljer och annat folk. På kvällarna/ nätterna öppnar ett flertal barer och bargatan vaknar till liv och då blir det livat.

Middag

Redo för minigolf!

Kvällens vinnare! Jag skyller på de extremt dåliga banorna!!!