Alice

Lördag.
Idag har jag haft en riktigt slapp dag. Jag har mest suttit framför TVn och kollat på filmer som gått från eftermiddagen och framåt. Hade turen att se en stor del av Harry Potter och den flammande bägaren som 6:an visade på eftermiddagen. Efter det blev det nästan hema Toy Story 3 (tror att det var 5:an som visade den) och i slutet gav filmen avbröt jag för en tur till Pixxerian i närheten för att inhandla middag åt mig själv som jag åt framför Harry Potter och fenixorden som 7:an visdae ikväll. Vilken tur jag haft med filmer.

Annledningen har varit att min syster varit iväg med kompisar, Jakob är på julbord med jobbet och mamma kom nästan precis innanför dörren och har varit en snabb sväng upp till Jämtland. Jag har alltså haft huset för mig själv, ganska skönt ändå! Jag är en sån person som behöver lite egentid då och då. Då behöer jag inte göra något speciellt utan typ sitta och slösurfa eller titta på TV. Nu sitter jag dock i en av de nya fotöljerna framför brasan. Ska nog snart börja dra mig mot mitt rum för att bädda rent och plocka lite med kläder som ligger utsbridda i rummet. Så typiskt mig!

The Hunger Games
Hej på er!

Höstmörkret har tagit över, men jag är glad för de (få) studen som solen varit framme denna vecka. Sen jag kom hem från London har jag jobbat. Inte så mycket med det. Känner mig inte riktigt 100% frisk, är frusen, lite snorig och har känningar i halsen. Riktigt trist då jag verkligen inte har tid för att bli sjuk just nu!

Men igår åkte jag och pojkvännen iväg till Heron City (efter en riktigt god middag hemma hos mig) för att se The Hunger Games Mockingjay Part 1. Jag har ju (såklart!) läst alla Hunger Games- böckerna och var verkligen tvungen att se filmen. Alltså jag fick rysningar av vissa scener. Den var riktigt bra! Filmen bjöd på rysninga (för min del), skratt och allvarligheter. Tyckte att denna bok (som är den tredje och sista i trilogin) var den segaste. Den var seg att läsa och det var bara massa prat innan allt det mer spännande hände (uppfattade jag det som, nu är det ju två år sen jag läste boken så jag kan ha fel). Men filmen är riktigt bra. Slutet är lite frustrerande då man vill se vad som kommer att hända NU, men man får helt enkelt vänta på Part 2...

Många har sagt att de inte tycker att filmen är bra. Kan ju börja med att nämna att det inte längre har något med spelen att göra. Nu handlar det om revulotion mot The Capitol och att stäörta president Snow. Det är nu ett krig börjar ta fart. Men jag rekommenderar verkligen att se filmen!

London Day 5
Söndagen var vår sista heldag i London och vi hade fortfarande lite att bocka av på våran "att göra/ se i London"- lista. Dels ville vi gå en sväng på Herrods, promenera i Hyde Park och se Buckingham Palace. Dock märkte vi att när vi klev ut genom hotellets entré att det regnade. Utan paraplyer gick vi mot en restaurang med frukost. Efter frukosten tog vi the Underground till Kings Cross där jag ville se "Platform 9 3/4". Dock var det alldelles för lång kö. Gick in i en Harry Potter- souvenirbutik och köpte mig en samling böcker från "Hogwarts Libery". Så helt förjäves var det inte! Dock köade vi för en varsin kopp med varm dryck från Starbucks, dock var det värt det då temperaturen sjunkit på grund av regnet. Vi tog sedan bussen tillbaka och gick runt på Oxford Street.

Vi ville egentligen gå genom Hyde Park till Herrods men på grund av regnet så kände vi inte för det. Vi gick tillbaka till hotellet, lämnade shoppingpåsarna och gick sedan mot Hyde Park (då regnet slutat ösa ner.) Dock hade alla butiker stängt men en nöjespark byggts upp i parken (Winters Wonderland?) så där tillbringade vi en bra tid. Vi åt popcorn, gick runt och kollade på de olika varorna som säljdes, kollade på folk som åkte karuseller och åt sedan lite mat. Till slut gick vi (i mörkret!) mot Buckingham Palace. Så sent som vi var där var det ytterst lite folk där. Så vi fick i alla fall se byggnaden. Men till slut värkte mina fötter så pass mycket att vi började gå tillbaka.

Lunch!!!

Nöjesparken i Hyde Park

Bra tid att se palatset! Det var vi och kanske fem personer till som var där.