Alice

Fotografiska

Igår träffade jag Emma och vi bestämde oss snabbt för att ta tåget in till stan och gå på Fotografiska museet. Där kollade vi på flera utställningar och fikade när hungern kom smygande. Maten var alldeles för dyr för för lite mat så det fick bli en bulle för Emma och en muffins för mig. Jag fick i alla fall en del inspiration och är helt klart nöjd med besöket! Vi åkte tillbaka till Stuvsta för att mätta våra magar med mat från Loffes Grill. Så gott!

Nyklippt!

Idag fick jag ett samtal av min mormor som sa att hon bokat en tid hos frisören till mig. Så jag läste, solade, fixade mina fötter med fotbad och tillhörande filning (plus bortagning av nagellack som jag nästan tröttnat på) och begav mig in till stan. Jag fick en snabb fika på morföräldrarnas balkong innan jag gick till frisören. Klippte mina toppar och känner mig nu sommarfräsch! Hann också med att köpa en klänning som jag tänkt ha på ett bröllop jag ska till med Jakob och hans familj. Jag se letat och letat och fann en till slut! Efter min vistelse i stan begav jag mig till huddinge och mötte upp Jakob. vi handlade middag och fredagssnacks till myset. Det har alltså varit en bra fredag!

Tisdag

Lata sommardagar... Ja, idag är en sådan! Jag vaknade hyfsat tidigt i en tom säng hos pojkvännen som flera timmar tidigare begett sig till jobbet. Jag tog god tid på mig att vakna, kollade mobilen, spelade spel, satte på TV:n i samma rum och kollade på Nyhetsmorgon på Tv4 och därefter började jag klä på mig och gick ner för en ganska sen frukost. Blev sedan skjutsad hem av resten av pojkvännens familj. Idag har jag sett klart på den sista av Harry Potter-filmerna, bakat chokladbollar samtidigt som jag lyssnat på Henrik Lundqvists sommarprat och sorterat bilderna på datorn. Det får inte bli för mycket av dessa dagar, men att ha en slödag någon gång då och då gör väl inget?